سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیگر نگران زرد شدن وسایل چوبی سفید نباشید

علت برطرف شدن زردی وسایل چوبی سفید

وسایل چوبی سفید به مرور زمان رنگ زرد کمرنگی به خود می‌گیرند و سفیدی و شفافیت اولیه خود را از دست می‌دهند که دلیل اصلی آن آلودگی و لایه چربی است که روی بدنه چوب قرار می‌گیرد. همچنین گرما و حرارت نیز در تغییر رنگ چوب سفید موثر است به همین دلیل اگر سرویس خواب یا مبلمان در نزدیکی شوفاژ، بخاری یا هر وسیله گرمایشی دیگری قرار بگیرد به مرور زمان زرد می‌شود. همچنین کابینت‌های آشپزخانه اگر در نزدیکی گاز و فر باشند احتمال زرد شدنشان بیشتر است.

علاوه بر آلودگی و گرما، تابش مستقیم نور خورشید نیز در زرد شدن سریع‌تر وسایل چوبی سفید موثر است. بنابراین بهتر است مانع از تابش نور به آنها شویم و از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها استفاده کنیم.

البته خرید وسایل چوبی با کیفیت پایین نیز در زرد شدن سریع‌تر آنها موثر است بنابراین اگر قصد سرویس خرید چوبی سفید رنگ دارید به جنس و کیفیت مواد مصرفی بسیار دقت کنید. جالب است بدانید تمیز کردن غیر اصولی سرویس چوبی سفید نیز باعث تغییر رنگ آنها می‌شود. خیلی از افراد از مواد شیمیایی نامرغوب و بسیار قوی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تا لایه ضد آب رنگ از بین برود و رنگ مقاومت اصلی خود را از دست بدهد و سریع‌تر زرد شود.

بیشتر بخوانید:

از کاشی‌های قدیم تا برچسب‌های کاشی جدید/ راهنمای خرید برچسب‌های کاشی

هنرمند قرنطینه باشید: نقاشی با شابلون روی دیوار

راه‌حل برطرف شدن زردی وسایل چوبی سفید

بهترین راه حل برای تمیزی سرویس چوبی سفید، تمیز کردن مداوم آنها با اسپری آب و مایع ظرف‌شویی است. که میزان آن برابر است با یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی. برای شروع ابتدا با یک حوله تمیز تمام گرد و غبار سطح چوبی را بگیرید سپس ابر نرمی را آغشته به محلولی که تهیه کرده‌اید کنید و به آرامی آن را روی سطح چوب بکشید و با یک حوله تمیز به خوبی خشک کنید تا رطوبتی روی چوب نماند زیرا باعث باد کردن چوب می‌شود.

اما اگر لکه‌های قدیمی روی چوب ایجاد شده و زردی آن با این راهکار از بین نرفت از محلول سرکه و آب استفاده کنید و یک پیمانه سرکه را داخل 4 پیمانه آب بریزید و به خوبی مخلوط کنید و مانند مراحل روش قبل، سرویس‌های چوبی را به خوبی تمیز کنید.

در صورتی که لکه‌ها باز هم مقاومت کردند و با انجام دادن این مراحل تاثیری روی آنها ایجاد نشد،‌ مقداری آمونیاک رقیق نشده را روی اسفنج بریزید و با استفاده از دستکش آن را به آرامی روی وسایل چوبی بکشید. بهتر است قبل از آغشته کردن تمام سطح چوبی با آمونیاک مقداری از آن را روی بخشی از چوب کشیده و بعد از اطمینان از عدم تغییر رنگ آن، بقیه سطوح را تمیز کنید. سپس حتماً از یک حوله? مرطوب استفاده کنید و سطوح آغشته شده به آمونیاک را تمیز کنید و آن را خشک کنید. در زمان استفاده از آمونیاک حتماً از تهویه مناسب استفاده کنید و ماسک بزنید تا آمونیاک وارد ریه‌تان نشود و آن را با مواد پاک کننده و سفید کننده دیگر مخلوط نکنید تا باعث تولید گازهای سمی و خطرناک نشود.